Härligt väder.

Under helgen har vi varit ute 12 timmar varje dag och det på grund av att vi har flyttat samt lagt 25 meter staket till, nu är det tammefan runt hela gården så lill bruttan har mycket plats att vara på, tanken var ju att Melwin också skulle få njuta av den stora gården men ödet ville annorlunda 😦 men det är vad det är, livet är så.

Men vi får hoppas på en skön sommar så att vi kan njuta trots Corona tider och jag är så nöjd över altan nr 2, det får bli min förmiddags oas och framsidan min eftermiddag oas 🙂 så härligt men värme och jag har faktiskt redan planterat blommor … jag brukar alltid vara tidigt. Måste hinna njuta lite.
img_2789
Var förbi Hietalas på torsdag, hade ärende till Övertorneå med jobbet så jag passade på att titta in där och inte kom man tomhänt hem 🙂 jösses vad stort det var, har inte varit där tidigare så det var roligt.

Nu får allt växa till sig, ser alltid så fjuttigt ut när man precis har planterat dem men mina tomat plantor är jättestora, spännande och se om det blir skörd senare 🙂
img_5092
Så här ser mina jobbdagar ut nu för tiden 🙂 blir rätt långtråkigt i längden och ont i röven får man också 🙂 men vi är beordrade att vara ute och gå 30 minuter på arbetstid varje dag så det är väldigt snällt, friskvårdstimmen blev 2,5 timmar per vecka istället och mycket viktigt att man nyttjar det. Komma ut och röra på sig när man är så stilla nu, annars går jag väldigt mycket på jobbet men inte nu, sitter vid köksbordet hela dagen och det är väl inte det bästa. Så nu vill jag ha NORMALT liv 🙂 jag vill inte ha Corona här mer, men jag misstänker att vi får dras med det hela året så det är bara att gilla läget.

Önskar er en bra dag och vecka tills vi ses eller hörs igen.

Lämna en kommentar